Rate this item
(0 votes)
Hur vi säljer våra medlemskap förändras hela tiden på samma sätt som samhället förändras. Konkurrensen om intressentens uppmärksamhet, tid och pengar är stentuff. Försäljningsprocessen är idag längre och mer komplicerad. På 1990 – talet sålde vi medlemskap genom att jämföra Pain vs Pleasure. På 2000 - talet…
Rate this item
(0 votes)
Alla gym lever på att medlemmarna betalar pengar för att få tillgång till en rad tjänster. Den absolut största inkomstkällan är själva träningsmedlemskapet. ​Du bör kunna få en medlem att under 18 månaders (minimiperioden är kanske 12 månader men de stannar betalande i 18) tid spendera minst…
Rate this item
(0 votes)
En av du viktigaste delarna i en säljpresentation är var och hur du presenterar priset för era tjänster. Du skall be kunden om en namnteckning på att kontrakt som lätt kan vara värt 20 000 kr. ​Denna summa kommer från att en medlem i snitt spenderar 400…
Rate this item
(0 votes)
Gymbranschen har i många år med blandade resultat sökt upp företag för att presentera och försöka sälja in olika ”friskvårdslösningar”. ​Allt för att få de anställda att må så bra som möjligt. Denna säljprocess är en sann utmaning med en mängd olika fallgropar. En del företag tackar…
Rate this item
(0 votes)
Att sälja friskvård till företag är något som de flesta i gymbranschen försöker fokusera på. Men allt som oftast uppstår frustration då utmaningarna är många för att lyckas med sin införsäljning till företag. ​Det finns massor av fallgropar som måste beaktas och samtidigt krävs det specifik kunskap…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

Please publish modules in offcanvas position.