Rate this item
(2 votes)
Framfarten för mindre nischade studio gym (boutique clubs) fortsätter att vara den hetaste trenden i gymbranschen. Dessa specialister levererar något av väldigt högt värde till sina medlemmar. De har bara fokus på en eller max två saker - i jämförelse med att försöka ”vara allt för alla”.…
Rate this item
(1 Vote)
När man driver företag pratas det mycket om att sätta kunden i fokus. Men samtidigt hör vi ”företagets viktigaste resurs är personalen”. Det räcker alltså inte med att bara fokusera på kunden utan lika viktigt är hur du tar hand om och disponerar din personal.  Att starta eller…
Rate this item
(1 Vote)
Allting förändras och så även Friskis&Svettis affärsmodell. Johan Holmsäter startade 1978 Friskis&Svettis och i hans grundmodell betonades vikten av att verksamheten skulle drivas som en förening och baseras på ett ideellt engagemang. Denna affärsmodell har hängt med förvånansvärt länge men nu tvingas ett flertal Friskis&Svettis verksamheter att…
Rate this item
(0 votes)
SATS är marknadsledande på den Svenska gymmarknaden, de omsätter över 1 miljard kronor och tjänar pengar. Var tror ni över 85 % av deras intäkter kommer från? Är det PT? Är det Viktminskningsprogram? Är det danskurser? Är det utomhusträning? Är det Crossfit utmaningar? Nej, nej och nej…
Rate this item
(0 votes)
Trender inom teknik, samhälle och världsekonomin förändrar oftast många branscher, utplånar några av dem helt och hållet. Gymbranschen är inget undantag - varje år går ett antal gym i konkurs för att de inte hade kunskapen eller resurserna att anpassa sig till utvecklingen. Men just nu finns…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

Please publish modules in offcanvas position.