Rate this item
(0 votes)
Vikten av att sälja en massa träningskort är inget som måste förklaras - att merparten av de sålda träningskorten sedan ska vara inom kategorin ”medlemskap” är också något som är självklart. Då finns det bästa förutsättningar för att företaget ska uppnå en sund ekonomi och för att ge kunden…
Rate this item
(1 Vote)
Hur vi säljer träningskort har förändrats - har ditt gym anpassat sig till dessa nya marknadsvillkor? För i tiden var det enklare - fanns mycket färre källor till ”var du kan utföra din träning”. Men alternativen har växt, kunskapsnivån bland kunderna har förbättrats och de nya generationerna Y…
Rate this item
(0 votes)
Gymbranschen har i många år med blandade resultat sökt upp företag för att presentera och försöka sälja in olika ”friskvårdslösningar”. Men denna säljprocess har varit tung och inte gett några större resultat. Traditionell försäljning av friskvård till företag har varit att ge rabatter på träningskort till de…
Rate this item
(0 votes)
Vi lever i väldigt bra ekonomiska tider, konjunkturen ser fortfarande förträfflig ut och hushållens köpkraft har ständigt ökat de senaste 10 åren. Det ”kokar" av pengar på allas bankkonton. Nordbon är helt enkelt - ”fat and happy” eller fet - både kroppsligt och i sin plånbok.  …
Rate this item
(0 votes)
I dagens samhälle vill alla kommersiella företag få tag på kundens plånbok och dina konkurrenter är lika mycket andra branscher som kollegorna inom träning och hälsa. Vinnarna blir de som hela tiden är aggressiv i sin marknadsföring och som sen tar de nya intressenterna till att bli en…
Sida 1 av 10

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo