Rate this item
(0 votes)
I över 30 år har gymindustrin försökt att lösa problemet med hur vi skall agera för att undvika att så många av våra medlemmar slutar. Alla gym idag tappar oftast 30 - 40 % av sina medlemmar varje år. Detta är förstås inte bra och det finns…
Rate this item
(0 votes)
Gymbranschen visar inga tecken på att stagnera - tvärtom är tillväxten tydlig. Enligt hitta.se fanns det för exakt tre år sedan 1 797 verksamheter som angav att de erbjuder "gym”. Idag är det 2 145 verksamheter som anger att de erbjuder "gym”. Det är en tillväxt på…
Rate this item
(0 votes)
Vår omvärld förändras och utvecklingen går snabbare än någonsin tidigare. Bara under de senaste åren har helt nya konsumtionsmönster uppstått och nya och affärsmodeller utvecklats oavsett om man säljer produkter eller tjänster. Men hur har säljutbildningarna hängt med i den enormt snabba utvecklingen? Anders Lindh som arbetat…
Rate this item
(1 Vote)
Vill ditt gym 2016 sälja mer friskvårdspaket till företag? Det går att investeringskalkylera hälsa. Räkna med att få mellan tre och fem gånger pengarna tillbaka mätt i positiva effekter som förbättrad arbetskapacitet, mindre sjukfrånvaro och minskad rehabiliteringsrisk. För ett företag är skillnaden 300 000 kronor över en fyraårsperiod mellan…
Rate this item
(0 votes)
Vikten av att sälja en massa träningskort är inget som måste förklaras - att merparten av de sålda träningskorten sedan ska vara inom kategorin ”medlemskap” är också något som är självklart. Då finns det bästa förutsättningar för att företaget ska uppnå en sund ekonomi och för att…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo