Rate this item
(0 votes)
Ett friskt företag mäts inte i låga sjukskrivningstal, utan i anställda som känner sig friska och mår bra i vardagen. Arbetsmiljön är en väldigt avgörande faktor för att en anställd ska "må bra" men självklart kan även friskvårdsinsatser stimulera denna process. Den optimala situationen är när det…
Rate this item
(1 Vote)
I den allt mer ökande rivaliteten ser många gymägare att möjligheten till tillväxt ligger inte i att hela tiden hitta nya medlemmar. Istället måste fler tjänster utvecklas som ska erbjudas mot befintliga kunder - helt enkelt öka värdet på varje befintlig medlem. En tjänst som verkligen är…
Rate this item
(0 votes)
Hur vi säljer våra medlemskap förändras hela tiden på samma sätt som samhället förändras. Konkurrensen om intressentens uppmärksamhet, tid och pengar är stentuff. Försäljningsprocessen är idag längre och mer komplicerad. På 1990 – talet sålde vi medlemskap genom att jämföra Pain vs Pleasure. På 2000 - talet…
Rate this item
(0 votes)
Alla gym lever på att medlemmarna betalar pengar för att få tillgång till en rad tjänster. Den absolut största inkomstkällan är själva träningsmedlemskapet. ​Du bör kunna få en medlem att under 18 månaders (minimiperioden är kanske 12 månader men de stannar betalande i 18) tid spendera minst…
Rate this item
(0 votes)
En av du viktigaste delarna i en säljpresentation är var och hur du presenterar priset för era tjänster. Du skall be kunden om en namnteckning på att kontrakt som lätt kan vara värt 20 000 kr. ​Denna summa kommer från att en medlem i snitt spenderar 400…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo