Gör dina kunders mål till verklighet

Så här några månader in på det nya året finns det en hel del medlemmar som nu börjar tappa på sitt nyårslöfte. Det är nu du verkligen måste hjälpa dem hålla ihop sin friska satsning.

Att gå från inaktivitet till aktivitet och att sedan se till att den nya vanan blir en regelbundenhet är ett gigantiskt steg för många. Fallgroparna finns överallt och det är lätt att vika ner sig och istället hamna hemma i TV-soffan. Det är nu hela ert gym supportprogram måste kicka in. För om kunden tappar sin aktivitet ligger uppsägningen nära.
 
Det kan låta tungt - men grunden till varje lyckat program är att göra permanenta ändringar i livsstil och hälsovanor. Lösningen är att bli expert på beteendeförändringar. Enklaste sättet att bli en expert är att utbilda sig. Med andra ord är er uppgift att utbilda och konkret guida era medlemmar.
 
Vill du peppa dina medlemmar samtidigt som du förbättrar deras kunskap? Här följer att färdigskrivet hälsotips du kan använda. Bara kopiera och skicka ut. 
 
Bäste medlem,
 
Vi lever i en värld där vi som individer har oändliga möjligheter att spendera vår tid och pengar. Men ändå har just Du valt att prioritera vårt gym som en del av sin vardag - tack för det fina förtroende som du har gett oss.
 
Vi vill självklart gärna att du ska fortsätta att involvera oss i din veckoplanering. Din kropp är en extraordinär maskin som utför extraordinära uppgifter varje dag. Heder till dig för att du sköter om den och har fokus på din hälsa.
 
Det finns inte en plan som passar alla. Gör något som passar för dig och dina vanor. Mixa och matcha dina träningsalternativ hos oss och fortsätt känna dig nöjd. Kom ihåg att vi finns här för att hjälpa dig hitta just din plan till en kropp och själ i fin form.
 
Fortsätt att fokusera på följande fem strategier för att bibehålla din framgång:
 
1. Var disciplinerad
För att stå fast vid åtagandet måste du vara fokuserad och disciplinerad. Det krävs mycket mental och fysisk energi för att ändra dina vanor. Men kanske ändå mer för att bibehålla den aktivitetsnivå du vill uppnå. Vad ska ge dig drivkraften att hålla fast vid din nya hälsoplan? Gör en lista över vad som är viktigt för dig för att behålla din inre motivation och ditt fokus.
 
2. Sätt upp realistiska mål
Se till att dina mål är SMARTa: specifika, mätbara, absolut möjliga att nå, relevanta och tidsbegränsade.
 
3. Ät nyttigare mat
Börja med att äta en nyttig frukost varje dag, ät minst fyra portioner grönsaker och tre portioner frukt dagligen och använda nyttigt fett som olivolja, vegetabiliska oljor och nötsmör.
 
4. Bli aktiv, förbli aktiv
Om viktminskning är ditt mål vet du troligtvis att det gäller att bränna fler kalorier än vad du konsumerar. Eftersom 3 500 kalorier motsvarar ungefär 0,5 kg fett så måste du bränna 3 500 fler kalorier än vad du äter för att gå ner 0,5 kg. Så om du minskar din vanliga kost med 500 kalorier per dag, tappar du ungefär 0,5 kg per vecka (500 kalorier x 7 dagar =  3 500 kalorier).
 
5. Ändra ditt perspektiv
Det är inte tillräckligt att äta nyttig mat och träna i några få veckor eller månader om du vill nå en långvarig framgång. Vanorna måste bli ett sätt att leva. Ändringar i livsstilen börjar med att ta en ärlig titt på dina matvanor och din dagliga rutin. Du kan inte bara se dina utmaningar - du måste också planera för hur du ska hantera dem om du ska lyckas.
 
Kom ihåg att du planerar att ändra ditt liv och det händer inte över en natt. Men håll fast vid din hälsosamma livsstil, resultatet är värt det.
Rate this item
(0 votes)
Björn Johansson

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Related items

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo