Rate this item
(0 votes)
Vilka insatser är mest effektiva för att leverera nöjda kunder som aldrig slutar? Alla gym inser vikten av att jobba med kundtrohet och förlänga perioden då en medlem stannar som kund. Vad ger bäst resultat? Är det nya fina maskiner? Rätt formade träningsprogram? Kompetent och…

Taxi till gymmet

november 16, 2015
Rate this item
(0 votes)
För en undersökning i USA sökte man människor som ville börja träna men av olika anledningar inte kommit igång. Man genomförde intervjuer med flera hundra personer och valde ut 20 stycken som länge velat börjat träna. Deras största hinder till att de inte börjat träna var…
Rate this item
(0 votes)
En intressent som precis har köpt ett medlemskap har initialt mestadels haft kontakt med receptions- och försäljningspersonalen. Så fort en regelbundenhet i träningen uppkommer övergår dock kontakten till tränarna i gymmet och instruktörerna i gruppträningen. En tränare skall vägleda medlemmen och måste ta det yttersta ansvaret…

Citat som inspirerar

oktober 06, 2015
Rate this item
(0 votes)
Alla som jobbar i gymbranschen känner till hur svårt det är för individen att regelbundet få in träning som en vana. Merparten ”jojo tränar” vilket ofta leder till att resultaten uteblir. Ett sätt att pusha kunderna är att vi e-post, sms och olika sociala plattformer…
Rate this item
(0 votes)
Det är lättare att fokusera på de goda vanor som du vill anta än de dåliga som du vill bli av med.  Alldeles för ofta mattas vår inledande entusiasm och energi av, vi blir distraherade av annat som pågår i våra liv eller vi tycker…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo