Ny vana - ny livsstil

augusti 04, 2015
Rate this item
(0 votes)
Att i säljprocessen få en ny intressent att teckna ett medlemskap är lätt för alla som vet hur man skall sälja. Men sen börjar egentligen det stora jobbet - att se till att din medlem skaffar nya vanor som innehåller regelbunden träning. De flesta av…
Rate this item
(0 votes)
I Gymbranschen säljer vi just nu många nya för medlemskap. Men i genomsnitt för varje 150 st medlemmar som vandrar in genom framdörrarna, lämnar 120 st via bakdörren. ​Avslutade medlemskap innebär en ekonomisk bakslag för gymägare. Det finns ingen ”one-size-fits-all” lösning men följande förslag kan…
Rate this item
(0 votes)
Att mot kund använda begrepp som ”Avtal” är kanske inte det sexigaste ordvalet men väl något som kan betyda mycket för din business. Första frågan att ställa sig är - vad menar ditt gym när ni säger ”avtal"? Menar du en rättsligt bindande avtal där du…
Rate this item
(0 votes)
Forskare beskriver ofta hur mycket fysisk aktivitet som krävs för att uppnå hälsovinster, medan människor i allmänhet är mer intresserade att få veta hur liten insats de kan komma undan med. Vi som arbetat länge i branschen kan lätt se våra medlemmar som ”lata”. De…
Rate this item
(0 votes)
I princip alla företag hävdar att kunden är min viktigaste tillgång. En hel del säger - "vi vill sätta kunden i fokus och satsar mycket pengar på att bygga relationer". ​Men finns egentligen begreppet en trogen kund och hur utvärderar man kundnöjdhet eller lojalitet? Låt…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo