Rate this item
(0 votes)
Gymbranschen är kända för att ta hand om en mängd nyårslöften. Lika känt är att det nya löftet inte hålls speciellt länge, utan snabbt har kunden tappat sin höga ambition. Slutresultatet blir att individen slösar pengar på ett gymkort som inte används. Att ändra sina…
Rate this item
(0 votes)
Så här några månader in på det nya året finns det en hel del medlemmar som nu börjar tappa på sitt nyårslöfte. Det är nu du verkligen måste hjälpa dem hålla ihop sin friska satsning. Att gå från inaktivitet till aktivitet och att sedan se…
Rate this item
(0 votes)
Nya medlemmar som kanske aldrig varit på en träningsanläggning, känner ofta en osäkerhet och har en mängd funderingar och obesvarade frågor inför träningen.  Det kan vara svårt för oss i branschen - som själva under många år varit vana motionärer att förstå denna osäkerhet, men det…
Rate this item
(1 Vote)
Låt oss prata om vanor. En vana är ett inlärt mönster som vi har en tendens att upprepa. Några gånger försöker vi ge upp en vana, medan andra gånger försöker vi skapa nya vanor. I gymbranschen vill vi gärna ett våra kunder ska ge upp…
Rate this item
(0 votes)
Alla gym vill ha en verksamhet fylld med nöjda medlemmar som stannar för evigt. Men detta är en utopi som du kan glömma direkt. Undersökningar visar att gymbranschen tappar fler kunder än någonsin men som tur är strömmar det parallellt in nya kunder. På GymBusiness…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo