Rate this item
(0 votes)
Sedan 1990-talet har gymindustrin blommat ut i Sverige och i världen. Riskkapitalister och enskilda entreprenörer har skapat exceptionella förutsättningar för befolkningen att motionera. I hela vårt vackra land. Ett rikt utbud av aktiviteter för miljoner människors har byggts upp. När jag arbetade med fysisk aktivitet på folkhälsoinstitutet så nämndes inte träningsanläggningarnas roll i arbetet…
Rate this item
(0 votes)
Att starta eller driva ett gym kräver att man levererar tjänster. För att detta skall fungera optimalt behöver du anställda som varje dag är där ute och levererar det lilla extra. Har din personal den rätta viljan och kompetensen för att göra ett riktigt bra jobb? När man…
Rate this item
(0 votes)
Det här med att "ta rätt pris” för varor och tjänster är inte helt enkelt. De senaste 15 åren har vi sett att priset för träningskort generellt har gått ner trots att driftkostnaderna ständigt ökar. Men vad är det egentligen som bestämmer vilka priser du kan ta för dina tjänster?…
Rate this item
(0 votes)
Det blir allt viktigare även för gymbranschen att bygga sitt varumärke. Konkurrensen hårdnar och varje verksamhet måste ha sina kännetecken som ska identifiera och särskilja tjänsterna som erbjuds. Ett varumärke är en uppfattning i konsumentens medvetande – du måste leva upp till kundernas förväntningar. Det gäller att…
Rate this item
(0 votes)
Att vara en platschef på ett gym är inte en position som passar alla. Som chef ska du agera som en förebild och både ta och delegera ansvar. Ta del av några viktiga egenskaper som positionerar dig som en respekterad chef:   1. Attrahera talangerEn bra platschef attraherar…
Sida 1 av 13

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo