Rate this item
(1 Vote)
Att öppna ett gym är det många som drömmer om. De vill in i en framtidsbransch som påverka individer positivt mot en hälsosam livsstil. Och vad kan vara roligare - än att jobba med hälsa och förbättra sina kunders livskvalitet? Vissa funderar på en lite mindre och nischad satsning…
Rate this item
(0 votes)
Du har säkert stött på termen USP - vilket i korthet handlar om dina argument till varför kunden ska välja just ett gym. Hur mycket tid har du lagt på att verkligen analysera vilka USP:s du ska förmedla ut till marknaden? Många tycker det är ”old school”…
Rate this item
(0 votes)
Vilken finansieringsform bör du välja när din anläggning behöver ny utrustning och nya maskiner? Köpa, hyra, eller leasa gymutrustning - det är många faktorer som spelar in i valet. Alla finansieringsformer har sina för- och nackdelar. Frågan är aktuell när du ska starta nytt såväl som när du ska uppgradera och investera i ny…
Rate this item
(0 votes)
I dagens hårdnade konkurrens är där allt mindre utrymme för att ta felaktiga affärsbeslut - marginalerna minskar på alla fronter. Se därför till att du under 2018 lägger mycket tid på att ta fram tydliga mål för din verksamhet. Att sätta upp mål kan uppfattas som väldigt enkelt…
Rate this item
(0 votes)
Liksom de flesta gym är du sannolikt i slutet av att sätta nästa års budget och forma strategin för det kommande året. I många år har en En SWOT-analys varit ett enkelt verktyg som kan användas för att utvärdera ditt gyms styrkor, svagheter, möjligheter och hot. Förkortningen SWOT…
Sida 1 av 12

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo