Rate this item
(0 votes)
När du formar ditt gyms drömkund är det lätt att sätta fokus på saker som geografisk placering, ålder, kön och inkomst. Utifrån dessa demografiska fakta vet du mer om hur du ska forma ditt gyms design, utbud och vem du ska rikta din marknadsföring och kommunikation till.…
Rate this item
(0 votes)
När du strukturerar upp din marknadsplan för kommande period ska du se det som ett stöd till din försäljning. För marknadsföringen har som uppgift att skapa intressenter och sen ska ditt säljsystem se till att intressenten omvandlas till en fullt betalande kund. Framgångsrik marknadsföring är inte en…
Rate this item
(0 votes)
Ett begrepp som används i alla möjliga sammanhang är ”målgrupp”. Målgrupp kan uppfattas som ett magiskt ord som oftast är diffust men som vi desperat kämpar för att bli distinkt. Målgrupp är i sin allra enklaste form en grupp av människor som företag vill sälja något till. Det…
Rate this item
(0 votes)
Vi vet att 100 % av befolkningen regelbundet behöver röra på sig fysikt men undersökningar visar att bara 30 % får den fysiska aktivitet som kroppen behöver. M a o 18 % går på gym ytterligare 12 % tränar tillräckligt på annat håll men 70 % sitter mestadels…
Rate this item
(0 votes)
Alla som jobbar med marknadsföring vet vikten av effektiv lead-generering. Ett lead är en person eller ett företag som på olika sätt visar sitt intresse för att veta mer om de tjänster eller erbjudande som ditt gym erbjuder. Ett lead kan komma från många olika källor –…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo