Rate this item
(0 votes)
Ett begrepp som används i alla möjliga sammanhang är ”målgrupp”. Målgrupp kan uppfattas som ett magiskt ord som oftast är diffust men som vi desperat kämpar för att bli distinkt. Målgrupp är i sin allra enklaste form en grupp av människor som företag vill sälja något till. Det…
Rate this item
(0 votes)
Vi vet att 100 % av befolkningen regelbundet behöver röra på sig fysikt men undersökningar visar att bara 30 % får den fysiska aktivitet som kroppen behöver. M a o 18 % går på gym ytterligare 12 % tränar tillräckligt på annat håll men 70 % sitter mestadels…
Rate this item
(0 votes)
Är du duktigt på att sätta samman en webbtext som fångar läsarens uppmärksamhet? Mycket av all vår kommunikation flyttar ut på olika webbplatser, så även för oss som jobbar i gymbranschen. Det blir därför väldigt viktigt att kunna uttrycka sig korrekt på nätet. Organisationen .SE har gjort…
Rate this item
(0 votes)
Att anordna ett Öppet Hus är något som varit vanligt i gymbranschen sen 1990-talet. Baktanken är att försöka få de som är "nyfikna på gym" att komma på ett besök. Av olika anledningar är det ytterst få av de som verkligen behöver träna på gym som faktiskt…
Rate this item
(0 votes)
Vill man driva framgångsrika gym måste man vara duktig på marknadsföring. En formula som länge funnits med för att skapa säljande reklam är AIDA. Nu är det dags att ta denna formula till en ny nivå. Vill du sälja mer tjänster har du säkert hört talas om att…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo

© 2020 GymBusiness All Rights Reserved. Designed By Aitellit AB