Rate this item
(0 votes)
Vill man driva framgångsrika gym måste man vara duktig på marknadsföring. En formula som länge funnits med för att skapa säljande reklam är AIDA. Nu är det dags att ta denna formula till en ny nivå. Vill du sälja mer tjänster har du säkert hört talas om att…
Rate this item
(1 Vote)
I en värld där vi dagligen blir exponerade för tusentals olika budskap gäller det att sticka ut. Ska du överhuvudtaget få någon reaktion gäller det att ha en rubrik som skapar uppmärksamhet. Därav denna artikels rubrik - ”Fler helnakna män på gymmet”. Förhoppningsvis fick jag din attention…
Rate this item
(1 Vote)
Varje dag matas vi enligt analytiker med över 3 000 kommersiella budskap. Många av dessa har ett ”push” innehåll där företagen aktivt försöker övertyga oss om att just deras produkter och tjänster är något vi inte klarar oss utan. Men numera är konsumenten luttrad och litar inte…
Rate this item
(1 Vote)
Att inaktivitet dödar känner vi till och mer forskning bekräftar nu detta påstående vilket självklart är positivt för branschen inom träning och hälsa. Organisationen Global Observatory for Physical Activity (GoPA) publicerar nu fakta på att 11,8 procent av alla dödsfall i Sverige hör ihop med att människor…
Rate this item
(1 Vote)
Vi blir allt fetare - även om en del kan oavsett vad de äter eller hur inaktiva de är bibehålla en smal kroppshydda. ​Då kan de ofta få höra - "du behöver väl inte träna eftersom du är ju inte tjock". Gemena man kopplar helt enkelt träning…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo