Rate this item
(1 Vote)
I en värld där vi dagligen blir exponerade för tusentals olika budskap gäller det att sticka ut. Ska du överhuvudtaget få någon reaktion gäller det att ha en rubrik som skapar uppmärksamhet. Därav denna artikels rubrik - ”Fler helnakna män på gymmet”. Förhoppningsvis fick jag din attention…
Rate this item
(1 Vote)
Varje dag matas vi enligt analytiker med över 3 000 kommersiella budskap. Många av dessa har ett ”push” innehåll där företagen aktivt försöker övertyga oss om att just deras produkter och tjänster är något vi inte klarar oss utan. Men numera är konsumenten luttrad och litar inte…
Rate this item
(1 Vote)
Att inaktivitet dödar känner vi till och mer forskning bekräftar nu detta påstående vilket självklart är positivt för branschen inom träning och hälsa. Organisationen Global Observatory for Physical Activity (GoPA) publicerar nu fakta på att 11,8 procent av alla dödsfall i Sverige hör ihop med att människor…
Rate this item
(1 Vote)
Vi blir allt fetare - även om en del kan oavsett vad de äter eller hur inaktiva de är bibehålla en smal kroppshydda. ​Då kan de ofta få höra - "du behöver väl inte träna eftersom du är ju inte tjock". Gemena man kopplar helt enkelt träning…
Rate this item
(1 Vote)
Har du på senare tid hört en gymägare säga "tryckt reklam fungerar inte längre, det är utkastade pengar”. Men är detta verkligen sant? Svaret är inte så enkelt - hela medielandskapet har förändrats men samtidigt har alla en brevlåda i sitt hem. I och med den digitala…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo

© 2020 GymBusiness All Rights Reserved. Designed By Aitellit AB