Nyheter

Nyheter (21)

Målet för Nordic Wellness är att nå 300 klubbar senast december 2023 - redan nu är de uppe i otroliga 257 gym.

Nordic Wellness har förvärvat gymkedjan Always Fitness som drev 17 gym. Always Fitness olika gym finns mestadels i Stockholmsregionen men också i Gävle, Avesta, Enköping, Hedemora och Sala. Alla skyltar är redan utbytta och Nordic Wellness prägel på driften kommer snabbt att implementeras.
 
Always Fitness erbjöd dygnet runt öppettider med fokus på egenträning i gymmet. Här hittar du oftast:
 
• En bra konditionsdel med tv-underhållning.
• Bra representation av styrketräningsmaskiner.
• Fullt utrustad avdelning med fria vikter. 
• Speciell tjejavdelning - för kvinnor som vill träna enskilt.
• Öppen yta - där kunden kan utföra sina egna övningar och stretcha.
 
Always Fitness omsatte 2018 cirka 36 miljoner med ett rörelseresultat (ebit) på 6,7 miljoner.
 
Enligt rykte betalade Nordic Wellness närmare 30 miljoner för detta förvärv.
 
Ägare och VD på Nordic Wellness, Magnus Wilhelmsson säger -
”Detta förvärv har vi väntat på och vi är väl förberedda på att snabbt kunna ge Always Fitness alla kunder de fördelar det innebär att vara en del av Nordic Wellness. Vi stärker vår närvaro i Stockholmsregionen och finns nu också på platser där Nordic Wellness tidigare inte var representerade, kul. Resan går vidare, även om det just nu är extrema förutsättningar med corona situationen kommer teamet på Nordic Wellness alltid göra vår sitt bästa för att skapa hög kundnöjdhet”.

Kommer den nuvarande rädslan för spridning av COVID-19 öka efterfrågan på online training? Ja, det är definitivt ett möjligt scenario. 

En del gym har stängt helt, andra har begränsat sitt utbud och slutligen kör en del gym ”business as usual” och erbjuder ett komplett utbud. Gemensamt är att alla, med olika åtgärder, försöker minska smittriskerna så mycket som möjligt. Det är sedan upp till kunden - att själv ta ett beslut om man vill besöka sitt gym eller ej. Genom att analysera besöksstatistiken kan vi konstatera att många kunder tar ett beslut att inte uppsöka sitt gym under dessa ovissa tider. Vi utgår från att merparten ändå vill träna - då kan olika online tjänster vara ett riktigt bra alternativ. 
 
SATS satsar nu på att livesända gruppträningspass
SATS som tagit ett beslut att stänga alla sina center i Norden erbjuder nu, som första träningsaktör, att livesända en hel del gruppträningsklasser. Klasserna kommer vara tillgängliga för alla.

SATS vill uppmuntra både medlemmar och icke-medlemmar att hålla igång sin träning och träna där man befinner sig. Därför har SATS öppnat upp sin online training med ca 120 träningsklasser för både medlemmar och hela övriga befolkningen. 
 
Och nu tar SATS nästa steg och lanserar livesänd gruppträning. Klasserna kommer finnas tillgängliga att livestreama enligt schema med upp till 10 klasser om dagen. Passen kan genomföras hemma och helt utan träningstillbehör för att alla ska kunna ta del av utbudet.
 
"Vi brinner för träning och hälsa och är fortsatt fullt fokuserade på att inspirera fler människor till att hålla igång med sin träning även nu när vardagen ser lite annorlunda ut. Tillsammans med några av våra bästa instruktörer kommer vi nu livesända våra mest populära gruppträningsklasser, och alla är välkomna att delta hemifrån. Vi vill bidra till att fler bibehåller sin träningsmotivation och förblir hälsosamma och glada”, säger Alexander Brochmann Myers, Product Director på SATS.

Med cirka 250 gym och 700 000 medlemmar har SATS stängt ner sina gym. Öppnar nu igen i Sverige.

Gymkedjan SATS meddelade tidigare att man på grund av corona hysterin stänger ner alla sina gym i Norden. Detta gällder i första läget i två veckor framåt och blir deras insats för att minska smittspridning.
 
Men nu öppnar SATS upp sina gym igen i Sverige. I Danmark, Norge och Finland håller man gymmen fortsatt stängda, i detta läget fram till den 13 april.
 
SATS kommunicerar att - ”Som marknadsledare i Norden är det viktigt för SATS att ta ett utökat ansvar och bidra till den allmänna folkhälsan, även i en svår situation som denna”.
 
Andra gym håller öppet i Sverige
Actic meddelar att de nu tillsvidare stänger sina gym i Norge. Men i Sverige och Österrike går det bra att träna som vanligt. Här väljer Actic myndigheternas rekommendationer.
 
Friskis&Svettis Göteborg har beslutat att hålla öppet men ställa in samtliga gruppträningspass, gyminstruktioner och barnpassning. Medan Friskis&Svettis i Vänersborg helt håller stängt.
 
I Norge och Danmark samt andra länder stänger alla gym
Family Sports Club i Norge med sina 75 000 medlemmer ställde först in sin gruppträning men valde att ha öppet i övrigt. De tog sedan ett kreativt beslut att låta sina kunder, vid behov, få fri tillgång till läkarvård via video.
 
Dock har nu den Norska regeringen beslutat att samtliga gym i Norge måste stänga. Detta förbud att driva sin verksamhet gäller fört och främst till och med den 26 mars. 
 
I Danmark stängde stora kedjor som Fitness World och Loop Fitness frivilligt ner. Andra gym fortsatte att hålla öppet. Men nu har den Danska regeringen bestämt att alla Danska gym (fram till och med den 30 mars) måste stänga igen. 
 
Även de Tyska, Engelska, Italienska och Spanska myndigheter har beslutat att temporärt stänga samtliga gym.
 
Actic redovisar sina ekonomiska konsekvenser
Actic menar att - om förbudet att ha sina gym öppna fortsätter - komma man tappa 8 000 000 kr per månad i intäkter i Tyskland och 13 000 000 kr per månad i intäkter i Norge. Samtidigt meddelar Actic att man har likvida medel på 85 000 000 kr samt en outnyttjad checkkredit på 20 000 000 kr. Actic har en löpande dialog med bolagets bank i syfte att säkra bolagets långsiktiga finansiering.
 
Actic tvingas nu aktiverar en mängd besparingsåtgärder. Första steget var att Actic Norge att permittera cirka 350 medarbetare med start från den 13 mars. Huvuddelen av dessa är deltidsanställda.
 
Vidare, meddelar Actic nu att de även varslar cirka 900 medarbetare i Sverige. Det innebär att Actics gym kommer att gå igenom en omfattande nedbemanning. Allt för att möta situationen och förbereda sig för att sannolikt kommer även gymmen i Sverige bli tvingade att stänga.
 
En annan åtgärd är att styrelsen beslutade att dra tillbaka det tidigare förslaget på aktieutdelning.
 
”Med den situation som Actic nu befinner sig i har vi inget annat val än att anpassa verksamheten och våra kostnader för att begränsa de negativa effekterna och säkra bolagets fortsatta verksamhet”, säger Anders Carlbark, VD Actic Group.
 
Vad SATS ”frysning” av sina kunders medlemskap kommer få för ekonomiska följder är ännu okända. Enligt uppgifter kommer SATS att förlora 140 miljoner kronor bara i mars månad. Nya förluster kommer att ske under april månad. Permittering av personal har redan skett i stor skala.
 
Vid dagens datum har SATS börsvärde gått ner närmare 40 % sedan börsintroduktionen.
 
Just nu pågår mycket spekulationer - en är om även alla gym i Sverige tvingas att stänga sina dörrar?
 
 

Har gymbranschen problem med sexuella trakasserier mot kvinnor? Ja, menar Mindbody som nyligen släppt en undersökning gjord på 2 000 kvinnliga gymbesökare.

Rapporten - publicerad i samband med Internationella Kvinnodagen den 8 mars - är baserad på en undersökning gjord  av "Opinium Research", på uppdrag av Mindbody. De intervjuade 2 001 kvinnor som är medlemmar på gym i Storbritannien.
 
Några fakta som framkom -
* Majoriteten (57 procent) av kvinnorna "har känt att de fått otrevliga blickar" på gymmet.
 
* Mer än en tredjedel (37 procent) av kvinnor som tränar på gym får oönskade förslag på gymmet, som exempelvis att okända män frågar efter deras telefonnummer.
 
* Mer än hälften (51%) av kvinnorna menar att "träna med en kompis” är den mest effektiva åtgärden för att känna sig mer komfortabel och bli mer lämnad ifred.
 
Mer specifika önskemål som diskuterades var att ha en separat avdelningar ”endast för kvinnor” på gymmet (ett önskemål från 23 % av gruppen) och att fler kvinnliga instruktörer ska agera på gymgolvet (ett önskemål från 15 % av gruppen).
 
Heather Garrick som representerar Mindbody säger - ""Vi vet, från våra samtal med gymägare, att skapa en positiv miljö och upplevelse på gymmet är en viktig prioritering. Det gäller kunder från båda könen. Vi ser en viss trend i att program ”endast för kvinnor” är i ökad populäritet. Vidare, ser vi positiva signaler men vi anser att där är ett betydande behov av fler kvinnliga Personlig Tränare och kvinnliga medarbetare som engagerar sig som gyminstruktör”.
 
På vår hemmafront agerade nyligen influencern Alice Stenlöfs inom sina sociala kanaler. Efter att tränat på ett gym i Stockholm säger Alice Stenlöf - "Allt jag ville var att träna min rumpa men jag märkte efter ett tag att jag hade blickar på mig från alla håll och kanter”. Vidare menar Alice att hon till och med blev förföljd på gymmet under träningspasset. Allt leder till starka uttalande från Alice - ”verkligen hatar killar på gymmet” och "snälla sluta stirra".
 
Tidigare har GymBusiness skrivit om samhällsdebattören och tidigare elitspelaren i handboll, Linnea Claeson. Linnea menar att gymmen har ett problem med sexuella trakasserier mot kvinnor och anger i denna artikeln hennes Topp 10 av de saker främmande män har kommit fram och sagt till henne på gymmet.
 
Är det här en verklighet du känner igen på ditt gym? I så fall - hur ska vi agera för att eliminera dessa beteende?

Drygt 5 procent av Sveriges befolkning är med i Friskis&Svettis som nu har totalt 575 430 medlemmar runt om i Europa. Det visar nya siffror från Friskis&Svettis Riksorganisation.

Friskis&Svettis, som funnits sedan 1978, ser på träning som en naturlig del av livet. Alla människor behöver rörelse för att må bra. Därför ska träning på Friskis&Svettis vara en frizon från prestationskrav och skeva ideal. Här får du vara precis den du är.
 
Det finns totalt 160 lokala ideella föreningar varav 109 av dem är i Sverige. Övriga finns i Norge och övriga Europa. 
 
"Intresset för träning och hälsa växer på många fronter. Och att just vi på Friskis&Svettis ser en fortsatt medlemstillväxt handlar mycket om att vi lyckats med vårt uppdrag att bjuda in och inkludera. Hos oss är alla välkomna – i lust och olust, oavsett nivå eller tidigare erfarenhet. Är du nyfiken räcker det lång"t, säger generalsekreterare Susanne Jidesten.
 
Bara i Sverige finns 556 540 medlemmar vilket gör Friskis&Svettis till den största idrottsföreningen i landet och utgör ungefär 17 procent av den svenska idrottsrörelsen. Sedan förra sammanställningen har antalet medlemmar i Sverige ökat med 17 593 personer, totalt 3,3 procent. Över 17 000 ideella ledare och funktionärer ser varje vecka till att vi kan erbjuda lättillgänglig och lustfylld träning av hög kvalitet för alla.
 
"Vi är glada över att så många gett sig själva möjligheten att upptäcka glädjen med rörelse. Att få in vardagsmotion är minst lika viktigt, kanske ännu viktigare, än att träna hårt på gym en period för att sedan ha ett långt uppehåll. Jag tycker mig kunna se att fler har upptäckt betydelsen av rörelse och vikten av att bryta stillasittandet, och att det i sin tur börjar få effekt på hur vi rör oss. Men det finns stora skillnader i samhället som löper längs de socioekonomiska linjerna. Vi har en ojämlik folkhälsa och jag ser det som vår stora gemensamma uppgift framöver att stänga det hälsogap som finns idag", avslutar Susanne Jidesten.
 

Nu kan vi konstatera att även gymbranschen kommer att påverkas av coronaviruset. Flera stora utställare meddelar att de inte kommer att medverka på FIBO.

Är du verksam på en ledande position i gymbranschen har du garanterat hört talas om FIBO. Det är den ledande internationella mötesplatsen för branschen inom träning och hälsa. Här samlas under 4 dagar nästan 150 000 besökare som på en yta av cirka 160 000 kvadratmeter kan ta del av över 1 100 utställares utbud. Nästa FIBO-mässa är planerad att genomföras i Köln den 2 - 5 april - men nu meddelar FIBO att arrangemanget inte kommer att genomföras. Istället äger FIBO rum till hösten.
 
Coronaviruset har drabbat en mängd individer över hela världen. Det inkluderar ett större antal personer i Tyskland. Med tanke på detta har stora företag som Life Fitness, Precor och TRX meddelat att de avstår från att delta på FIBO. 
 
Reed Exhibitions, som äger och driver FIBO-mässan säger i ett uttalande bland annat:
 
”Reed Exhibition övervakar aktivt och kontinuerligt Covid-19 Coronavirus framfart. Vi följer lokala och nationella myndigheter´s råd om folkhälsa. Det gäller även WHO:s riktlinjer. Vi har därför beslutat att ställa in vårens FIBO arrangemang. Istället kommer vi FIBO att arrengeras till hösten, nytt datum är den 1 - 4 oktober 2020”.
 
Många Skandinavier planerar att besöka FIBO, låt oss därför hoppas att det blir av till hösten. Utbudet är gigantiskt - räkna därför med att du behöver god tid på dig för att hinna se och uppleva allt som kan vara av intresse.
 
För att göra det lättare för sina besökare är mässområdet uppdelat i olika segment:
 
* Cardio & Strength
* Functional Training
* Group & Aqua Fitness
* Power
* Physio
* Interior
* EMS & Vibration
* Fighting Fit
* Academy
* Consulting service
* New Business
* Sports Nutrition
* Fashion
* Wellness & Beauty
 

Actic menar i sin bokslutskommuniké 2019 att året varit tufft med en hel del utmaningar. Men att man nu börjar hitta rätt väg framåt.

Rapporten är byggd på de 180 anläggningar med 227 000 medlemmar som Actic driver. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge och Tyskland.
 
I rapporten ser vi att Actic 2019 haft en blygsam omsättningsökning (1,2 %) som når drygt 950 miljoner kronor. Den organiska tillväxten var dock negativ med -2,6 procent. En förklaring är minskad PT-försäljning och stängda anläggningar. Resultatet som en helhet för koncernen visar på ett stort minus.
 
Actic´s VD Anders Carlbark säger - "Mitt första hela år som VD har varit fyllt av utmaningar. I mina första uttalanden till marknaden argumenterade jag för att det som stod högst på vår agenda var att öka effektiviteten och att från och med 2020 minska kostnaderna med 40 - 50 miljoner kronor jämfört med 2019. Detta uttalande står fast och det är på detta vi har lagt vårt fokus under året då vi har arbetat hårt för att förbättra verksamhetens effektivitet. Mot bakgrund av nedlagt arbete kommer vi att gå in i 2020 med en lägre kostnadsbas än 2019". 
 
Året har inneburit en prioritering på optimering av befintliga anläggningar istället för expansion och etableringar. Men nu är där mer aggressiva insatser på gång, exempelvis har Actic startat upp ett nytt samarbete med en reklambyrå för att driva försäljning och lönsamhet. 
 
Fokus har också legat på att antingen lägga ner eller vända Actic anläggningar som inte har levererat önskvärda siffror.
 
"Vi har tidigare kommunicerat att vi har 35 anläggningar på bevakningslista som inte når upp till våra interna lönsamhetsmål. Av dessa har vi hittills lyckats åtgärda och vända fem anläggningar till lönsamhet, varav 30 anläggningar återstår. Arbetet med att förbättra anläggningsportföljen fortgår och potentialen till resultatförbättring ligger omkring 12 - 15 miljoner kronor årligen. De delar som avser yteffektivitet samt hyresavtal tar dock längre tid att realisera än vad vi initialt bedömde, varför vi estimerar att resultatet av detta arbete kommer att ge effekt först under andra halvåret av 2020", menar Anders Carlbark.
 
Några nyckeltal för helåret 1 januari – 31 december 2019:
 
* Nettoomsättningen ökade till 952,2 (941,2) Mkr, en ökning om 1,2 procent.
 
* EBITDA exklusive IFRS uppgick till 107,7 Mkr (142,2), vilket motsvarar en marginal om 11,3 % (15,1)
 
* Rörelseresultatet (EBIT) uppgick till -253,9 (71,1) Mkr, inklusive nedskrivning av goodwill och immateriella tillgångar om 288,9 Mkr.
 
* Periodens resultat efter skatt uppgick till -304,5 (19,8) Mkr.
 
* Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till -19,16 (1,25) kronor.
 
* Styrelsen föreslår att 0,50 kronor per aktie lämnas i aktieutdelning.
 

SATS släpper sin fjärde kvartalsrapport för 2019. Siffrorna går upp i jämförelse med 2018 - men frågan är om tillväxten är organisk eller genom förvärv?

När man jämför siffrorna för samma period 2018 måste man känna till att nu ingår fitness dk´s 39 gym i siffrorna plus en del andra nyöppningar och förvärv. Exklusive de Danska gymmen meddelar SATS en tillväxt i antalet medlemmar med låga 3,8 %. Tredje kvartalet 2019 ökade SATS medlemsantalet (exklusive de Danska gymmen) med 6 %. Med andra ord sitter SATS med samma problem som alla andra gym - stort inflöde av nya kunder men nästan lika stor drop out. 
 
Under hela 2018 omsatte SATS Group totalt 3,3 miljarder NOK. Nu fjärde kvartalet 2019 var omsättningen för hela gruppen drygt 1,0 miljarder NOK. Exklusive Danmark är det en omsättningshöjning med 6,3 %. 
 
Justerad EBITDA (före påverkan av IFRS 16) ökade med 19,4 procent till 155 miljoner NOK jämfört med samma period föregående år (+28 procent exklusive Danmark). Imponerande siffror. Som väntat fortsätter gymmen i Danmark att leverera negativa siffror men utvecklingen går i rätt riktning.
 
På börsen har aktien hitintills gjort bra ifrån sig - den 23 oktober 2019 introducerades aktien till en kurs av 21,70 NOK och nu når aktiekursen ett värde av drygt 27,0 NOK.

I Sverige visar siffrorna en ökning med 7 000 medlemmar under kvartalet. Tillväxten utöver träningavgifter sjönk dock på den svenska marknaden, detta som en konsekvens av utmaningen att rekrytera tillräckligt antal personliga tränare. 
 
Till TT säger SATS VD Sondre Gravir ”Vi skulle gärna vilja se att vi kan rekrytera ännu fler för att få en ännu större tillväxt. Det är inte så att vi har en väldigt negativ utveckling på PT-sidan men vi ser en stor efterfrågan från våra medlemmar och för oss blir det därför allt viktigare att kunna rekrytera fler. Utmaningen är inte bara antalet utan också att flertalet väljer att jobba inom yrket under en begränsad tid för att sedan gå vidare till något annat”.
 
SATS vill även fortsätta att bredda sortimentet och exempelvis erbjuda lunchalternativ i anslutning till träningslokalerna, något man nu testat i bland annat Stockholm och vill utveckla på övriga nordiska marknader. SATS menar att många vill träna i anslutning till sin lunch och därför efterfrågas måltider i samband med träning.
 
"Vårt huvudfokus är större städer. Vi vill erbjuda ett stort nätverk av gym till våra medlemmar, du ska kunna hitta ett gym i närheten där du bor eller jobbar. Vi kommer inte att expandera i mindre städer utan ha fokus på större städer där vi ska fortsätta expandera. Samtidigt verkar Sats i ett högre prissegment än många av konkurrenterna. Ett medlemskap i Stockholmsområdet där en kund kan välja träningstider fritt kostar drygt 7 000 kronor om året. Träning, hälsa och livsstil är viktigt för folk i Norden och de vill prioritera och använda en del av sina pengar på detta, även om det blir en liten lågkonjunktur", säger Sondre Gravir till TT.

Branschorganisationen Almega Friskvårdsföretagen arbetar för att tillvarata och främja medlemsföretagens intressen och har som mål att förbättra Sveriges folkhälsa, höja branschens anseende, arbeta för rättvis konkurrens på friskvårdsmarknaden och vara en samlande röst för branschen.

Friskvårdsföretagen kommer nu med tre bra nyheter:
 
1. Över 1 000 licensierade PT:s
På Almega Friskvårdsföretagens nya hemsida ptlicens.se finns nu över 1 200 licensierade PT:s. Sedan hemsidan publicerades den 10 juni har intresset varit stort för att få Almega Friskvårdsföretagens PT-licens, och nu har alltså den fyrsiffriga gränsen spräckts.
 
Man kan få licensen antingen genom att göra Almega Friskvårdsföretagens prov eller genom att ha gått en utbildning med delegerad licensieringsrätt. Fram till 31 mars i år är det dessutom möjligt att ansöka genom verifierad arbetslivserfarenhet, en möjlighet som först skulle försvunnit den 31 december 2019. Men nu har alltså styrelsen valt att förlänga deadlinen med tre månader.
 
2. Ny debiteringsmodell för medlemskap
På den extra årsstämman den 15 november 2019 beslutades om ny debiteringsmodell för medlemskap i Almega Friskvårdsföretagen. Genom att ta bort den nuvarande fasta avgiften är styrelsen övertygad om att organisationen kommer att tilltala fler, primärt mindre aktörer, till att vilja vara en del av branschorganisationen.
 
Förändringen innebär att samtliga medlemsföretag med en årsomsättning som understiger 125 000 000 kr debiteras från och med januari 2020 endast med 0,06% av den senast kända årsomsättningen.
 
För att branschorganisationen ska vara trovärdiga i sina samtal med politiker, opinionsbildare och makthavare behöver de samla en så stor del av branschen som möjligt. För att motivera även mindre aktörer att bli medlemmar sänks därför kostnaden för medlemskap. Målet är tydligt - fler ska välja att gå med i Almega Friskvårdsföretagen.
 
3. Lunchseminarium i Umeå 13 mars
Den 13 mars arrangerar Almega Friskvårdsföretagen ett lunchseminarium i Umeå. Här bjuds på lunch, möjlighet till nätverkande och intressanta samtal. Allt sker på Almegas kontor på Sveagatan 8 i Umeå.
 
Förutom representanter för Almega Friskvårdsföretagen får man som deltagare möjlighet att träffa andra i branschen, aktuella partners och lokala politiker.
 
Almega Friskvårdsföretagen kommer att berätta om sin verksamhet och lyssna in vad både nuvarande och potentiella medlemmar vill att organisationen ska fokusera på. Aktuella partners kommer att presentera sig och dela med sig av senaste nytt. På plats finns även lokala politiker. Tanken är att diskutera vad som behöver göras för att få friskvårdsfrågorna högre upp på den politiska agendan.
 
Glöm inte anmäla er till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. 
 
 
 

Member 24 etablerar sig i Gävle, Sandviken, Söderhamn och Falun genom
förvärv av Zen Zen samt Everytime Fitness.


Gymkedjan Member 24 har sedan 2010 etablerat sig med ett flertal gym i Västerås, Eskilstuna och Stockholm. Efter att 2019 förvärvats av Helix Kapital tar man nu nästa steg och expanderar till fler orter genom nyetableringar och förvärv. Först ut är alltså Gävle, Sandviken, Söderhamn och Falun genom förvärvet av ZEN ZEN samt Everytime Fitness. 
 
Everytime Fitness öppnade sitt första gym i Gävle 2009. Detta utvecklades och blev till sju gym i varierande storlek - från 120 kvm ”expressgym” i Stigslund och på Brynäs, till fullt utrustade 1 000 kvm stora gym i Gävle Centrum, Sandviken, Falun och Söderhamn. Omsättningen 2019 uppgick till cirka 12 000 000 kr.
 
"Det har varit en intressant process att gå igenom när vi nu blev uppvaktade inför ett förvärv. Member 24 har agerat mycket professionellt, jag gillar verkligen deras unika profil och är övertygade om att det kommer att passa våra medlemmar perfekt. Nu drar vi under våren igång konverteringsprocessen, i den ingår också en uppfräschning av några av gymmen. För min egen del kommer jag att jobba på och bistå i alla processer, det är business as usual", säger Philip Lindström, tidigare ägaren av Everytime Fitness.
 
Member 24 ́s populära koncept handlar i korthet om att erbjuda den häftigaste och bästa gymupplevelsen till ett riktigt bra pris. Gymmen är öppna dygnet runt och erbjuder högkvalitativ utrustning för styrke- och konditionsträning, gruppträning, stora öppna ytor för funktionell träning samt mängder av spännande träningsredskap, allt i Member 24:s karaktäristiska industriella retrostil. 
 
"Vi har under flera års tid finslipat vårt koncept och hittat en bra modell som vi hoppas kommer att attrahera träningsintresserade på de nya orterna, såsom det gör på de orter där vi redan finns. Vi letar ständigt nya lokaler och förvärv och är inne i en expansiv fas tillsammans
med vår huvudägare Helix Kapital. Genom att förvärva både Zen Zen och Everytime Fitness har vi en bra grund till att skapa en riktigt bra mix av Member 24 gym. Vi kommer att anpassa lokaler, innehåll samt vårt erbjudande till kunderna successivt", menar Member 24 ́s VD, Roger Baburin.
 
Sida 1 av 2

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo

© 2020 GymBusiness All Rights Reserved. Designed By Aitellit AB