Nyheter

Nyheter (41)

Branschorganisationen Almega Friskvårdsföretagen arbetar för att tillvarata och främja medlemsföretagens intressen och har som mål att förbättra Sveriges folkhälsa, höja branschens anseende, arbeta för rättvis konkurrens på friskvårdsmarknaden och vara en samlande röst för branschen.

Friskvårdsföretagen kommer nu med tre bra nyheter:
 
1. Över 1 000 licensierade PT:s
På Almega Friskvårdsföretagens nya hemsida ptlicens.se finns nu över 1 200 licensierade PT:s. Sedan hemsidan publicerades den 10 juni har intresset varit stort för att få Almega Friskvårdsföretagens PT-licens, och nu har alltså den fyrsiffriga gränsen spräckts.
 
Man kan få licensen antingen genom att göra Almega Friskvårdsföretagens prov eller genom att ha gått en utbildning med delegerad licensieringsrätt. Fram till 31 mars i år är det dessutom möjligt att ansöka genom verifierad arbetslivserfarenhet, en möjlighet som först skulle försvunnit den 31 december 2019. Men nu har alltså styrelsen valt att förlänga deadlinen med tre månader.
 
2. Ny debiteringsmodell för medlemskap
På den extra årsstämman den 15 november 2019 beslutades om ny debiteringsmodell för medlemskap i Almega Friskvårdsföretagen. Genom att ta bort den nuvarande fasta avgiften är styrelsen övertygad om att organisationen kommer att tilltala fler, primärt mindre aktörer, till att vilja vara en del av branschorganisationen.
 
Förändringen innebär att samtliga medlemsföretag med en årsomsättning som understiger 125 000 000 kr debiteras från och med januari 2020 endast med 0,06% av den senast kända årsomsättningen.
 
För att branschorganisationen ska vara trovärdiga i sina samtal med politiker, opinionsbildare och makthavare behöver de samla en så stor del av branschen som möjligt. För att motivera även mindre aktörer att bli medlemmar sänks därför kostnaden för medlemskap. Målet är tydligt - fler ska välja att gå med i Almega Friskvårdsföretagen.
 
3. Lunchseminarium i Umeå 13 mars
Den 13 mars arrangerar Almega Friskvårdsföretagen ett lunchseminarium i Umeå. Här bjuds på lunch, möjlighet till nätverkande och intressanta samtal. Allt sker på Almegas kontor på Sveagatan 8 i Umeå.
 
Förutom representanter för Almega Friskvårdsföretagen får man som deltagare möjlighet att träffa andra i branschen, aktuella partners och lokala politiker.
 
Almega Friskvårdsföretagen kommer att berätta om sin verksamhet och lyssna in vad både nuvarande och potentiella medlemmar vill att organisationen ska fokusera på. Aktuella partners kommer att presentera sig och dela med sig av senaste nytt. På plats finns även lokala politiker. Tanken är att diskutera vad som behöver göras för att få friskvårdsfrågorna högre upp på den politiska agendan.
 
Glöm inte anmäla er till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. 
 
 
 

Member 24 etablerar sig i Gävle, Sandviken, Söderhamn och Falun genom
förvärv av Zen Zen samt Everytime Fitness.


Gymkedjan Member 24 har sedan 2010 etablerat sig med ett flertal gym i Västerås, Eskilstuna och Stockholm. Efter att 2019 förvärvats av Helix Kapital tar man nu nästa steg och expanderar till fler orter genom nyetableringar och förvärv. Först ut är alltså Gävle, Sandviken, Söderhamn och Falun genom förvärvet av ZEN ZEN samt Everytime Fitness. 
 
Everytime Fitness öppnade sitt första gym i Gävle 2009. Detta utvecklades och blev till sju gym i varierande storlek - från 120 kvm ”expressgym” i Stigslund och på Brynäs, till fullt utrustade 1 000 kvm stora gym i Gävle Centrum, Sandviken, Falun och Söderhamn. Omsättningen 2019 uppgick till cirka 12 000 000 kr.
 
"Det har varit en intressant process att gå igenom när vi nu blev uppvaktade inför ett förvärv. Member 24 har agerat mycket professionellt, jag gillar verkligen deras unika profil och är övertygade om att det kommer att passa våra medlemmar perfekt. Nu drar vi under våren igång konverteringsprocessen, i den ingår också en uppfräschning av några av gymmen. För min egen del kommer jag att jobba på och bistå i alla processer, det är business as usual", säger Philip Lindström, tidigare ägaren av Everytime Fitness.
 
Member 24 ́s populära koncept handlar i korthet om att erbjuda den häftigaste och bästa gymupplevelsen till ett riktigt bra pris. Gymmen är öppna dygnet runt och erbjuder högkvalitativ utrustning för styrke- och konditionsträning, gruppträning, stora öppna ytor för funktionell träning samt mängder av spännande träningsredskap, allt i Member 24:s karaktäristiska industriella retrostil. 
 
"Vi har under flera års tid finslipat vårt koncept och hittat en bra modell som vi hoppas kommer att attrahera träningsintresserade på de nya orterna, såsom det gör på de orter där vi redan finns. Vi letar ständigt nya lokaler och förvärv och är inne i en expansiv fas tillsammans
med vår huvudägare Helix Kapital. Genom att förvärva både Zen Zen och Everytime Fitness har vi en bra grund till att skapa en riktigt bra mix av Member 24 gym. Vi kommer att anpassa lokaler, innehåll samt vårt erbjudande till kunderna successivt", menar Member 24 ́s VD, Roger Baburin.
 

Gymkedjan Fitness24Seven lanserar en ny lojalitetslösning för sina drygt 300 000 medlemmar i Sverige.

Fitness24Seven har utmanat gymbranschen sedan starten genom att hela tiden anpassa sitt koncept efter marknaden. Man var tidiga i Sverige med att slopa bindningstider, ha öppet dygnet runt och införa tjejgym. Nu går man ett steg längre och lanserar en ny lojalitetslösning  tillsammans med Malmöbaserade FinTech-bolaget Plexian. 
 
Genom sitt samarbete ska Plexian och Fitness24Seven lansera attraktiva och personifierade erbjudanden till alla Fitness24Sevens medlemmar genom lojalitetsplattformen Edge. Fitness24Seven har på drygt tio år gått från att ha ett enda gym i Malmö till att nu ha närmare 250 gym i sex länder (Sverige, Norge, Finland, Polen, Colombia och Thailand). Medlemmarna på Fitness24Seven har tillgång till alla anläggningar, i alla länder, dygnet runt. Dessutom ingår gruppträning och det finns även separat avdelning för tjejer.

”Vi ser detta samarbete som ett utmärkt sätt att enkelt tillföra mervärde till våra medlemmar. Valet av samarbetspartner var enkelt eftersom Fitness24Sevens värderingar väl stämmer överens med Plexians, och att båda parter bygger sin affär utifrån långsiktighet, kundfokus och riktigt bra villkor för konsumenten”, säger Magnus Frennmark, VD på Fitness24Seven
 
Plexian arbetar med lojalitetslösningar som är skräddarsydda för individen, något man tror kommer att bli allt vanligare i takt med att AI-tekniken mognar. Plexian ser en hög efterfrågan på lojalitetslösningar som erbjuder kunden ett värde de faktiskt vill ha och är som en effekt av detta i en stark tillväxt på en attraktiv marknad med stor potential. 
 
”Den traditionella modellen kopplad till begreppet kundlojalitet, som poäng på köp är utdaterat. Att erbjuda ett lojalitetsprogram är inte längre lösningen. Framtiden är att engagera kunder i varumärket och kommunicera med kunderna där de befinner sig, genom genuina och ärliga relationer. Vi är därför väldigt glada över partnerskapet med Fitness24Seven. Redan från första mötet hade vi en ömsesidig förståelse för hur och varför kundlojalitet skall byggas i den nya digitala världen. Vi är också tacksamma att få möjligheten att ta en aktiv del av den framgångssaga Fitness24Seven skriver. För Plexians del innebär det att vårt koncept Edge introduceras i en miljö och med en partner som kommer att ge oss precis den start på vår egen resa som vi vill ha”, säger Staffan Mattson, VD på Plexian.

SATS Group är Nordens ledande träningsföretag där det ingår 250 center i Norge, Sverige, Finland och Danmark med 700 000 medlemmar och 10 000 anställda, varav cirka 2 000 heltidsanställningar.

SATS som 2018 omsatte 1,3 miljarder kronor i Sverige fortsätter sin tillväxt. Samtidigt som man stärker sitt fäste i Stockholmsregionen genom att etablera sitt senaste träningscenter i Arninge i Täby. Det nya träningscentret blir SATS femte träningsanläggning i Täby. SATS har idag redan flera etablerade träningscenter i norrort - som Sollentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Täby och Åkersberga.
 
SATS fortsätter att driva mot sin vision, ”We make people healthier and happier” och bidra till att förbättrad folkhälsa.

Under hösten 2020 öppnar träningscentret i Arninge, Täby,  vilket betyder att SATS gör det ännu enklare för boende i området att komma igång med sin träning.
 
"Våra medlemmar i Täbyregionen lever väldigt aktiva liv och det är ett beteende som vi vill ta vara på. En viktig faktor för att upprätthålla goda träningsvanor är närheten till ett träningscenter. Med våra fem träningsanläggningar i Täby gör vi det ännu enklare att besöka oss och komma igång med sin träning. Alla är välkomna till SATS", säger Linda-Li Cederroth, Country Manager SATS Sverige.
 
SATS Arninge kommer ligga i samma byggnad som Coop, Systembolaget, XXL, Yoump och andra butikskedjor med över 2 000 parkeringsplatser att tillgå. Gymmet kommer erbjuda moderna och inspirerande lokaler med den senaste träningsutrustningen. Med tillgång till stora och luftiga gymytor kommer SATS erbjuda ett brett utbud av gruppträningsklasser.
 

En av världens största egenägda gymkedjor Nordic Wellness - tar nu fart även i sydöstra Sverige.

Nordic Wellness verkar inte trappa ner sin expansionstakt - just nu med 232 klubbar under sina vingar. Med sitt mål att nå 300 klubbar senast december 2023 meddelar man nu att nya klubbar öppnar och fler förvärv köps in. Senast tillväxten sker i sydöstra Sverige. I februari öppnar Nordic Wellness upp en ny klubb i Kalmar i kvarteret Giraffen. Det blir ett stort fint gym på 1840 kvm med gym, kondition och gruppträning. I utbudet kommer det även finnas coola virtuella cykel klasser. Målet är att ge de tilltänkta kunderna så mycket träningsglädje som möjligt.
 
Men detta är inte allt utan Nordic Wellness meddelar att man även köpt upp anrika Kraftverkets 5 gym i Kalmar, Mönsterås och på Öland. Efter 34 år i branschen bestämda Kraftverkets ägare Christer Karlsson att det nu var dags att sälja. 
 
”Självklart är det alltid tufft att efter alla år bestämma sig för att sälja sin verksamhet. Men jag har många trevliga minnen. Branschen har så många trevliga och kunniga individer - både andra gymägare och leverantörer. Det känns som om alla aktörer i branschen tillhör en enda stor familj. Och jag lämnar absolut inte branschen utan kommer att fortsätta som driftsansvarig, anställd av Nordic Wellness. Jag är övertygad om att Nordic Wellness är en bra köpare med fantastiska resurser. De kommer att ge både Kraftverkets personal och medlemmar ett lyft”, säger Christer Karlsson.
 
Med tanke på hur Nordic Wellness brukar agera kommer de säkert att snabbt expandera vidare i denna region.
 
”Nytt år - ny kör vi igen. Nordic Wellness kan blicka tillbaka mot ett expansivt, framgångsrikt och delvis crazy 2019. Grunden för vår fortsatta expansion har aldrig varit bättre. Det gäller både teamets organisation, kompetens och våra ekonomiska muskler. Kul nu att vi även tar ett fäste i Kalmar län och på Öland, det har tidigare varit ett öppet område för oss. Nu har vi en bra bas som vi kan bygga vidare kring”, menar Magnus Wilhelmsson ägare och VD på Nordic Wellness.
 

PureGym som grundades 2008 och är Storbritanniens ledande gymkedja där de driver över 260 gym med mer än en miljon medlemmar. Nu vill man snabbt expandera internationellt och meddelar att man köpt upp Danska Fitness World.

PureGym som verkar i budgetsegmentet erbjuder prisvärda och flexibla medlemskap med gymaccess 24 timmar om dygnet. Sedan starten har man vuxit genom egna öppningar och förvärv. Genom förvärvet av Fitness World i Danmark är PureGym Europas nästa största gymkedja. De servar 1,7 miljoner medlemmar på mer än 500 gym i Storbritannien, Danmark, Schweiz och Polen.
 
Fitness World grundades 2005 och dominerar stort i Danmark men har även startat gym i Polen (via förvärvet av gymkedjan Condizione) och Schweiz (via förvärvet av gymkedjan Basefit). Totalt hade Fitness World 230 gym och 600 000 medlemmar som nu kommer att omvandlas till PureGym´s koncept. Under 2018 hade Fitness World intäkter på ca 2,2 miljarder sek och EBITDA på ca 475 miljoner sek.
 
Affären kommer att ge PureGym en betydande position på den Europeiska marknaden och snabbt påskynda den tilltänkta internationella expansion, som inkluderar planer på att etablera sig i USA.

"Fitness World är ett företag som vi länge har beundrat. Teamet där har gjort ett enastående jobb på den mycket attraktiva Danska marknaden, även med spännande tillväxtpositioner i Schweiz och Polen. Denna transaktion samlar två väl matchade, framgångsrika och marknadsledande företag. Kombinationen skapar en kraftfull plattform för att påskynda tillväxten och leverera det vi vill - att få ännu fler människor, mer aktiva, oftare", säger Humphrey Cobbold, VD för PureGym.
 
Transaktionen beräknas vara genomförd i början av 2020 med vissa förbehåll som behöver uppfyllas.
 
"Liksom PureGym brinner vi för att göra fitness mer överkomligt och tillgängligt. PureGyms beslut att investera i Fitness World är ett bevis på att vi byggt en attraktiv verksamhet. Vi är en tydlig marknadsledare i Danmark och en växande aktör i Schweiz och Polen. Genom PureGym kommer vi nu beröra fler människor i Europa”, säger Steen Albrechtslund, VD för Fitness World.
 
Frågan är om PureGym kan tänka sig att även gå in i Sverige? Här finns några stora gymkedjor som kan vara bra uppköpskandidater.
 

Årets vinnare av Guldhjärtat har korats på Guldhjärtat-galan som arrangerades i samband med Fitnessfestivalen. 

Guldhjärtat är en årlig utmärkelse med syfte att lyfta fram och hylla träningshjältar från hela Sverige. I år har hela 38 678 personer röstat på sina träningsfavoriter.
 
Ett grattis till alla vinnarna av Guldhjärtat 2019:
 
Årets PT: Emma Johnsson ”EmmaStyrka”, Stockholm.
Ur juryns motivering -
"En personlig tränare som lägger mycket tid och omtanke på sina klienter där inte bara det fysiska är i fokus utan även livet runt omkring. Man ska vara i balans och må bra för att lyckas. Det är en hel livsstil som erbjuds att byggas upp och med en hållbarhet genom livets bergodalbana.”
 
Årets gruppträningsinstruktör: Sandra Friberg, Lund.
Ur juryns motivering -
"Den här personen beskrivs som träningsglädje personifierad och lyckas dela med sig av den glädjen till så många andra. Inställning till träningen är tydlig till alla deltagare där det viktigaste är att må bra, ta hand om sin kropp och såklart ha roligt.”
 
Årets sociala medier influencer: Jacob Gudiol, Helsingborg.
Ur juryns motivering -
"Med en prestigelös attityd hjälper den här personen till att guida bland den otroliga mängd information som finns där ute i träningsdjungeln. Det uppmuntras till en rak och enkel inställning till träning och kosthållning och här förespråkas inte några magiska metoder till framgång. Det är långsiktig träning, bra kosthållning och återhämtning som framhävs.”
 
Årets klubb/gym: Inpuls, Luleå.
Ur juryns motivering -
”Ett gym som ständigt motiveras av att förbättras och utvecklas för sina medlemmars bästa. Med en otrolig närvaro och starkt engagemang från anställda upplever medlemmarna en stark gemenskap och en mycket inbjudande känsla när de kliver genom dörrarna.”
 
Årets box: Stockholm Bootcamp Factory, Stockholm.
Ur juryns motivering -
”En box där alla känner sig välkomna och som både förmedlar gemenskap såväl som träningsinspiration. Med otroligt engagerade tränare känner medlemmarna ett stöd till att själva utvecklas i sin träning. Här spelar det inte någon roll vilken nivå man befinner sig på i sin träning utan det anpassas för alla.”
 
Årets förebild: Elin Härkönen, Stockholm.
Ur juryns motivering -
”Både träningsglädjen och livsglädjen fullkomligt lyser upp andras tillvaro och inspirerar till att leva på samma sätt. Med sin kunskap och en stor portion ödmjukhet både berörs och stärks andra människor dagligen. Följare beskriver den här personen som den mest inspirerande och positiva människan de stött på och som uppmuntrar och inspirerar till vardagsmotion, rörelse och framförallt att må bra.”
 
Årets hederspris: Anders Hansen.
Juryns motivering -
"'Du blir smartare och mår psykiskt bättre av att träna'. Anders Hansens budskap är enkelt, men med tung forskning bakom. Resultatet av nya rön har ekat genom hela media-Sverige och bland annat lett till det Stora Hälsopriset och 2018 års Mensapris. Hans sommarprat på temat ”Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra” har haft över 3 miljoner lyssningar - och var 2019 års mest lyssnade. Som medicinsk expert i bland annat TV4:s Vardagspuls och i SVT:s Nobelstudion har Anders röst gett träning nya perspektiv. En onekligen Hjärnstark person, vars bästsäljande böcker har sålts i 21 länder."

SATS fortsätter att växa och stärker nu sin position på Värmdö genom förvärv av träningsföretaget Body Joy. 

Body Joy har en lång historik och redan år 1998 startade Monica Ryberg och Monica Elsinga verksamheten Body Joy. I början höll man till ute i några kommunala lokaler bland annat Brunns och Hemmesta sporthall. Redan då erbjöds träning både för barn och vuxna.

Kunderna gillade det som erbjöds och snabbt växte behovet att skapa ett litet ”team” av instruktörer. Efter fem års arbete ute i skolornas lokaler insåg Monica och Monica att man inte längre kunde utveckla Body Joy i den riktning som var önskvärd. Efter en del sökande av egna lokaler fann man en i ett helt nybyggt centrum - nämligen Värmdö Köpcentrum. 
 
Sagt och gjort, i september 2003 slog Body Joy upp dörrarna till sin första anläggning som numera på 1 100 kvm erbjuder ett komplett utbud. Den andra anläggningen öppnades 2013 i Gustavsbergs Hamn, även här på ca 1 100 kvm och dessutom ett utegym. Dessa anläggningar kompletterar varandra och ger ett gediget utbud för alla Body Joy´s kunder att ta del av.
 
Body Joy omsatte 2018/19 cirka 22 miljoner kronor, har ca 120 anställda och ungefär 2 800 medlemmar.
 
"Vi har levt dag och natt med Body Joy i över 20 år. Det har varit intensivt, men något vi älskat. Vi är extremt stolta över allt som är kopplat till Body Joy men nu känner vi helt enkelt att det är dags att göra något annat. Vi är glada att just SATS kliver in som nya ägare. SATS är en seriös aktör och har alltid varit en konkurrent som vi respekterat mycket och därför känns det bra att Body Joy med alla kompetenta medarbetare får utvecklas vidare hos SATS", säger Monica Ryberg och Monica Elsinga, ägare och grundare av Body Joy. 
 
SATS fortsätter sin dominans i Stockholm
SATS har ökat tillväxttakten i Sverige de senaste åren genom både organiskt växt, samt förvärv av andra träningscenter. Nu står det alltså klart att Body Joys två träningscenter, Body Joy Hamnen och Body Joy Mölnvik, blir nästa tillskott i SATS-familjen och därmed ökar SATS upp från ett till tre träningscenter i Värmdöområdet.
 
Integrationsarbetet kommer att pågå under vintern och våren och ambitionen är att Body Joy´s två träningscenter blir en del av SATS under våren 2020. 
 
Just nu pågår även en uppgradering av SATS befintliga träningscenter på Värmdö. Redan nu står en ny varm sal redo för Hot-klasser och dessutom har det skapats ny yta för succéklassen Indoor Running. Nästa steg i uppgraderingen av SATS Värmdö sker i början av 2020 då träningsytan på centret kommer att utökas. 
 
"Vår tillväxtstrategi bygger på att växa och skapa starka kluster för att våra befintliga och potentiella medlemmar ska kunna träna när det passar dem - där de bor, där de arbetar och där deras vänner är. Värmdö är ett viktigt område och därför är det naturligt för oss att satsa just där. Med tre SATS-träningscenter i området kommer vi öka träningsutbudmöjligheter enormt för Värmdöborna och jag kan lova att vi har något som passar alla, oavsett vilken träningserfarenhet man har sedan tidigare", säger Linda-Li Cederroth, Country Manager SATS Sverige. 

 

För första gången efter sin börsintroduktion släpper nu SATS en kvartalsrapport - det handlar om tredje kvartalet 2019.

SATS Group menar att de levererar enligt förväntningarna, att det är ett starkt kvartal och att trenden visar fortsatt positiv tillväxt för 2019. Men börsen har hitintills tagit rapporten med ro, aktiekursen ligger stabil kring introduktionspriset.
 
SATS siffror jämfört med 2018 påverkas en hel del av förvärvet (januari 2019) av fitness DK´s 39 gym i Danmark. Vidare, under de senaste tolv månaderna har SATS förvärvat eller öppnat fem nya klubbar i Norge, tre i Sverige och en i Finland. I slutet av tredje kvartalet 2019 fanns det totalt 248 klubbar inom SATS. Två nya gym ska öppna under Q4 och hitintills har SATS tecknade avtal för sju nyöppningar under 2020/2021.
 
Antal aktivt betalande medlemmar är nu 687 000 medlemmar, vilket är en ökning (under de senaste tolv månaderna) med 23 procent men då handlar mycket om förvärvet av fitness DK. Exklusive uppköpet av de Danska enheterna blev tillväxten 6 %. Det månatliga snittvärdet per medlem ökade från 471 NOK under tredje kvartal 2018, till 481 NOK tredje kvartal 2019.
 
Hela SATS, inklusive Sverige, Finland och Danmark, rapporterade en försäljning på 938 miljoner NOK för tredje kvartalet. Det är en ökning med 25 procent jämfört med samma period förra året. Men exkluderar man siffrorna efter förvärvet av Fitness DK var tillväxten 9 procent. Av omsättningen kommer ca 79 % från träningskort och således ca 21 % från merförsäljning som framförallt Personlig Träning.
 
SATS Group som en helhet tjänar pengar, undantag dock Danmark där minusresultatet under tredje kvartalet var 34 miljoner Nok. Justerad EBITDA (före påverkan av IFRS 16) ökade med 2 procent till 129 miljoner NOK jämfört med samma period föregående år (+15 procent exklusive Danmark).
 
För framtiden kommer SATS fortsätta att öppna nya gym. Vidare fortsätter man sina pilotprojekt (enligt den Svenska modellen) inom fysioterapi och sportmassage. SATS satsar även resurser på att bli starkare på olika former av kost - samt livsstilsrådgivning.
 
SATS specialla app är ett viktigt verktyg som ständigt utvecklas. Den ses som en nyckel till hög kundnöjdhet som i sin tur påverkar retention. Målet med appen är också att få än mer fart på merförsäljningen.
 
SATS Q31
 
 
”Vår vision är att göra människor friskare och lyckligare. Vi vill vi hjälpa våra medlemmar att vara aktiva och verkligen använda våra tjänster. Genom att öppna fler SATS-klubbar där människor bor och arbetar samt genom att utveckla vårt erbjudande inom digitalt träning fortsätter vi på SATS att göra våra tjänster mer tillgängliga för våra medlemmar. Vi förväntar oss att den positiva tillväxten kommer att fortsätta, både när det gäller att locka nya medlemmar och öppna fler klubbar, säger Sondre Gravir CEO på SATS.
 

När Nordic Wellness utmanar en ny stad ser de snabbt till att bli en aktör att räkna med.

Ett tidigare exempel är Västerås, där har Nordic Wellness på kort tid gått från att inte ha någon närvaro alls till att snart ha hela 7 gym igång.
 
Och nu visar Nordic Wellness liknande tendenser i Karlstad. Genom att förvärva det etablerade gymföretaget Livskraft kom man åt 3 gym. Detta tillsammans med en egen nyetablering i centrum gör att Nordic Wellness finns på 4 olika platser i Karlstad. Samtliga gym i Karlstad är mellan 1 100 – 2 200 kvm stora och kommer att erbjuda både kompletta gym samt flera olika inriktningar av gruppträning.
 
Nordic Wellness, som under 2019 siktar på att nå 1 miljard kronor i omsättning, har nu 226 klubbar som antingen är öppnade eller ska igång inom kort.
 
NW Karlstad
 
 
Sida 3 av 3

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo

© 2020 GymBusiness All Rights Reserved. Designed By Aitellit AB