Rate this item
(0 votes)
Att stora delar av världens befolkning ständigt ökar i vikt är ingen nyhet. Vi har också kännedom om svårigheten med att bibehålla rätt vanor och beteende när väl en viktminskning har skett. Den överlägsna majoriteten av alla som lyckas tappa vikt går upp igen.  Världshälsoorganisationen har identifierat fetma…
Rate this item
(0 votes)
Gymbranschen agerar i en ”people business” där det mänskliga mötet står i fokus. Då handlar det om att traditionellt se varandra i ögonen och inleda ett samtal. Men utvecklingen inom teknologin skapar nya möjligheter som formar fräcka virtual reality tjänster att beakta - där samspelet mellan individerna…
Rate this item
(0 votes)
I Tyskland har Pixformance skördat stora framångar. Över 500 gym och flera stora sjukhus har investerat i Pixformance. Efter den lyckosamma introduktionen vid Fitnessfestivalen har Pixformance nu på allvar även etablerat sig i Sverige. Lifestyle gym ´n juice öppnar sin första anläggning i Haninge C under våren. Företaget satsar på…
Rate this item
(0 votes)
Alla vet att det är bra att träna och det är något du bör göra regelbundet. Men oj vilken konstig självbild Svenskarna har när de ska rapportera mängden träning de utför. Enligt Stadiums/Sifo årliga mätning om svenskarnas motionsvanor, senast publicerades den 29 dec, 2017 står det att…
Rate this item
(0 votes)
Seniorer borde vara en potentiellt stor kundgrupp för branschen för träning och hälsa. Dagens seniorer har en ungdomlig attityd, gott om "tid att spendera på sig själv" och en hel del pengar.  Hur många pensionärer sätter sin fot på ett gym? En del men långt, långt ifrån…

Våra partners

Om oss

Om oss
GymBusiness.se är Sveriges ledande B2B plattform för dig som vill driva ett framgångsrikt gym

gymb logo